Dålig restaurang, piren m.m.

Idag åt vi pannkaksfrukost! 

Efter den goda frukosten gick vi till piren, vi gick över berget, men det blev för svårt för Jullan så det blev bara jag, Saga och Sammy som sprang över berget. 
Tillslut blev det lite kallt vid piren så vi knata hem igen. 
Men hemma var det inte heller så roligt och det fanns inget att äta till lunch. Så vi åkte in till Lysekil centrum och gick in på en resturang. Matsalen till restaurangen låg på övervåningen, så vi gick uppför trappan och väntade på att servitrisen skulle komma. Men vi väntade förgäves, vi gick och satte oss själva. Vi satt i ca 10min innan vi fick menyerna. Den ända personalen på övervåningen var bartendern och en servitris. (Inne på själva restaurangen var det kanske sju andra sällskap, allts inte så mycket folk) det tar kanske 15min till innan servitrisen kommer och tar våra beställningar. Det första hon säger är "vad vill ni ha här då" med typ samma röst och tonläge som bläckvard i svampbob. Vi beställer maten och "bläckvarddamen" frågar sedan "vad ska ni dricka" vi beställer läsk, minerlvatten och någon öl. Tills det är Jullan's tur att säga vad hon vill ha en Festis att dricka. Då säger "bläckvarddamen" "vi har inte Festis men det finns mjölk och läsk". Jullan's pappa säger "då tar vi ett glas mjölk".
Vi väntar ytligare ca 10min innan vi får våra drickor, det tar säkert 20-30min innan vi får våran mat. 
Jag undrar hur bra ryckte den restaurangen har.

Vi gick och köpte mat, till kvällen och morgondagens lunch.

Vi åkte hem och "vilade" lite innan vi gjorde och åt middagen. 
Efter middagen gick jag och Saga ut och gick på berget. Sen var det faktiskt läggdags. 
Hos pappa | |
Upp